Na co zwracać uwagę przy rekrutacji pracowników?

Bez względu na to, w jakiej dziedzinie działasz, ważne jest, aby rekrutować najlepszych ludzi do swojej firmy. Oznacza to, że będziesz musiał zatrudnić nie tylko osoby o najwyższych kwalifikacjach, ale również te najbardziej odpowiednie – czyli takie, które będą pasowały do kultury Twojego miejsca pracy. Aby przekonać się, czy kandydat będzie dobrze dopasowany, jest kilka rzeczy, na które możesz zwrócić uwagę podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Więcej podobnych porad znajdziesz na stronie https://teamowi.pl/ .

Kwalifikacje 

Podczas rozmowy z kandydatami upewnij się, że posiadają oni kwalifikacje, których szukasz – doświadczenie i wykształcenie są tu kluczowymi czynnikami. Jeśli chcesz obsadzić stanowisko podstawowe, nie zawracaj sobie głowy rozmowami z osobami, które nie mają co najmniej tytułu licencjata lub jego odpowiednika. Jeśli chcesz zatrudnić kogoś na stanowisko techniczne, które wymaga specjalnego szkolenia, upewnij się, że kandydaci posiadają odpowiednie certyfikaty. Nie zatrudniaj tylko dlatego, że ktoś ma doświadczenie lub wykształcenie – jeśli jego umiejętności nie odpowiadają temu, czego potrzebujesz, to jego doświadczenie nie pomoże mu dobrze wykonywać pracy.

Umiejętności miękkie

Oprócz twardych umiejętności niezbędnych do dobrego wykonywania danej roli, ważne jest również, aby kandydaci posiadali dobre umiejętności miękkie. Oznacza to, że powinni być w stanie dobrze współpracować z innymi, a także radzić sobie ze stresującymi sytuacjami z wdziękiem i łatwością.